2017. ápr 18.

Babakelengye lista:tökéletes nincs, de itt egy jól használható!

írta: syeszter
Babakelengye lista:tökéletes nincs, de itt egy jól használható!


booties-2047596_640.jpgNem olyan régen belefutottam egy babakelengye listába. Annyira jó volt a promója, hogy még én is kíváncsi lettem rá! Pedig már így, egy 15 hónapos nagyfiúval igazán nincs szükségem ilyen listára! A listát készítő azt állította, hogy az övé a garantált tuti lista, és ha bárki ez alapján vásárol be, akkor csak hasznos dolgokat vesz, és semmi olyanért nem ad pénzt amiről később esetleg kiderül, hogy felesleges. Nem volt túl hosszú lista, de nálunk kb. a fele felesleges lett volna....

Ennek a cikknek a tanulsága végül az lett számomra: nincsen tökéletes, mindenki számára érvényes lista! Annyira különbözőek vagyunk, hogy mindenkinek másra van szüksége, mindenkinek más vált be. Így bármilyen előre megírt olyan lista alapján, amit mi magunk nem gondoltunk át, bevásárolni a baba érkezése előtt, talán mondhatom, felesleges! Csomó cuccot megveszünk feleslegesen, csak azért mert valaki azt írta, mondta, hogy neki az milyen jó volt.

Én abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy a férjemnek, is és nekem is van nővérünk, és mind két helyen van már gyerek, így két oldalról is kaptunk babakelengyét. Na, mondanom sem kell, így rengeteg olyan dolgot is kaptunk, amit végül sosem használtuk! Amik pedig a nővéreink számára nagyon hasznos és nélkülözhetetlenek voltak a babáik első évében. Tehát mindenkinek saját listája van! Mégis, a saját lista összeállításához hadd adjak egy kis segítséget az én saját listám és a tapasztalataim megosztásával.dates-1021055_640.jpgHogy is alakult az én listám? Így utólag már meg tudom mondani, mi az, ami nekem kellett, és jól jött, hogy volt, vagy elszaladtunk beszerezni. Volt amiért a férjemnek kellett egyedül utánajárnia, mert még a kórházban derült ki, hogy nincs nekünk, pedig nagyon is fontos volt, hogy legyen!

Amit még a baba születése előtt megvettünk, az a pelenkázóval kombinált kiságy volt, aminek fiókjai vannak. Nálam az is szempont volt, hogy fiókos legyen! De van, aki szerint a polcos, van, aki szerint a szekrénnyel kombinált a praktikus. Ízlés, és kényelem kérdése. Én ezt tartom praktikusnak, mert így kihúzom a fiókot, és kiveszem, ami kell. Nem kell lehajolni, amíg a gyerek a pelenkázón fekszik. Én félnék, hogy leesik.

Ebbe vettünk kókuszmatracot, és került rá egy pelenkázó alátétet. És a kiságy részét vagy 7 hónapon át nem használtuk, mert Noel baba öbölben aludt mellettem. Amikor azt kinőtte, akkor került át a kiságyba. Onnan meg elég gyakran közöttünk köt ki! De ez az időszak erről szól!cot-1991826_640.jpgA pelenkázáshoz van, aki tetra pelenkát tesz a baba alá. Mi is ezzel kezdtük, amíg rá nem jöttem, hogy létezik pelenkázó alátét-huzat. Azóta azt használom. Én utáltam, hogy a tetra pelenka összegyűrődött alatta! Az addig volt csak jó, amíg nem tudott mozogni. Igaz, ha pelenkázás közben összekoszolódott, egyszerű volt alóla kivenni. Na, nem, mintha a huzatot nem lenne ugyanolyan egyszerű lecserélni. Ráadásul az végig alatta marad, bármennyit mozog! A tera pelenka arra viszont kiválóan alkalmas, hogy amíg a pici újszülöttet valaki ölbe veszi, védi a babát a ruhán előforduló szennyeződéstől, és a felnőtt ruháját is a bukás okozta foltoktól. A védőnőnél, és gyerekorvosnál a tanácsadáson is jól jön, hogy van mit a baba alá tenni. Bár ezt is hamar lecseréltük hordozható pelenkázó alátétre. Amikor sokat bukott, éjszakára a feje alá tetra  pelenkát tettem.

A pelenkázáshoz értelem szerűen szükség van még pelenkára, popsi törlőre, és popsi krémre. Ha mosható pelenkát használsz a popsi krém elhagyható.baby-22199_640.jpg

Éjszakára pedig egy jó hálózsák minden babaágyneműnél többet ér. A kókuszmatracra természetesen húztunk lepedőt! Egy kis méretű babapléd (évszaknak megfelelő) beszerzése is tanácsos.

Én hordozás párti vagyok, így hibába kaptunk babakocsit, Noel sosem volt benne, csak hordozó kendőben közlekedtünk vele, és szinte egész nap rám volt kötve. 7 hónaposan, amikor már tudott ülni, vettünk egy könnyű szerkezetű esernyőre csukható babakocsit, mert már nem bírtam tovább cipelni. Ez a fajta babakocsi könnyen befér a csomagtartóba, és mivel sokat vagyunk úton, nálunk ez is szempont volt a babakocsi választásnál. A baba autós ülés viszont elengedhetetlen! Azonban érdemes odafigyelni a kialakításra, mert ha szögletes a háttámla, nem kényelmes a babának. Ez is sajnos tapasztalat! Nem értettük miért ordít, ha betesszük az autós ülésbe.baby-174840_640.jpgSzoptattam, de sajnos nem ment ez annyira zökkenőmentesen, mint szerettem volna, (erről: itt olvashatsz) így szükségünk lett bimbóvédőre és mellszívóra, valamint így lett cumisüvegünk is. De 6 hetes korában azt lecseréltük svéd itató pohárra és már abból kapta a pótlást, hogy ne lépjen fel cumi zavar. Sosem volt cumija! Sosem volt rá szükségünk. Így senki ne higgyen annak, aki azt mondja: "Én sem akartam cumit adni neki, majd meglátod, hogy eljön az a pont, amikor odaadod neki te is." Nem adtam, mert nem kellett! Sosem jött el az a pont!baby-105063_640.jpgA védőnőtől pedig kaptunk kölcsön mérleget.

Amikor pedig azt érzed már, hogy leszakad a karod szoptatás közben, ha előbb nem, akkor biztos beszerzel egy szoptatós párnát, és azon fogsz gondolkodni, miért nem jutott ez eszedbe előbb? Ebből is van mindenféle. Nekem a "megkötöm a hátam mögött" verzió nem jött be, azonban van olyan is, amit csak magad köré teszel, és már szopizhat is a baba! Sokkal egyszerűbb, és egyik kezedben a baba, a másikban a párna - le sem kell tenni közben a gyereket!ducks-1426008_640.jpgA fürdetésnél feláldozásra került a gyúró deszkám. Azt tettük keresztbe a fürdőkádra és azon áll a babafürdető kád. Na, ebből végül kettőt vettünk! Még nem született meg a baba, amikor vettünk egy nagyon cuki kádat. De mivel félt, ahogy beletartottuk a kádba, így kaptunk ajándékba, baba fürdőkádba való szivacsot. Erre rá lehet fektetni a babát - és csoda történt! Megszerette a pancsizást és nem félt fürdés közben! Csak így hamar kinőtte a cuki kicsi kádat, ülni pedig még nem tudott. Találtunk egy olyan fürdő kádat, aminek az egyik vége a még ülni nem tudó babáknak van kialakítva, és bele lehet fektetni biztonságosan a babát, a másik vége pedig a már ülni tudó babáknak van kialakítva, és vígan lehet benne pancsolni! Amikor haza hoztuk és kipróbáltuk ezt a remek új szerzeményünket, akkor láttuk, hogy még hőmérsékletet is mér a kád, és nem, nem fizettünk érte egy vagyont! Na, ezt azóta ajánlom mindenkinek! Minden gondunkat megoldotta! Mi az orvos által felírt babafürdető krémet használjuk. A kisfiunknak elég érzékeny a bőre, így nem kísérletezek más fürdetőkkel. És persze elmaradhatatlan a kapucnis fürdőlepedő.adorable-baby-bath-blanket-41202.jpegMire lesz még szükség?

Köldökcsonk kezeléshez:

  • Fültisztító pálcika
  • Alkohol
  • Hidrogénperoxid

Baba ápolásához:

  • Hajkefe
  • Körömvágó olló, vagy csipesz
  • Orrszi-porszi

Egyéb:

  • Szemetes vödör az elhasznált pelenkáknak és popsi törlőknek
  • Kisszekrény a ruháknak
  • Éjszakai fény
  • Pélenkázó táska 
  • Bébi ruhához való mosópor. Én öblítő helyett ecetet használok, minél kevesebb vegyszer maradjon a ruhákban.baby-220316_640.jpg

És mi a helyzet a babaruhákkal?

Egyrészt évszaknak megfelelő ruhákban gondolkodj! Semmi szükség bundazsákra, ha nyáron születik a kisbabád. Noel 54 cm-rel született, így mi 56-os ruhamérettel kezdtünk. Nővérem ikrei 50-es mérettel indultak. Szülés előtt egy hónnappal azért már lehet tudni, körülbelül mekkora baba születik, és mi az a méret, amire szüksége lesz.

Én bodykat és rugdalózókat használtam. Semmi szükség kispólóra, kis nadrágra. Zokni pedig egyáltalán nem kell újszülöttnek, mert elszoríthatja a vérkeringését. Évszaknak megfelelően szükség lehet még:  pulóverre, bundazsákra, sapkára, sálra, kesztyűre.

És hogy hány darab? Ha azzal számolunk, hogy minden nap tiszta ruhát adunk rá, és naponta legalább egyszer át kell öltöztetni, mert lebukja, lepisili a ruháját, akkor minimum 14 body és 14 rugdalózó. De ne aggódj a ruhák felől, mert minden látogató fog hozni egy-két cuki új darabot magával, ha jön babalátogatóba!

Szívesen segítesz más anyukáknak, akik babát várnak? Oszd meg velük is! 

Legyél Te is az Eszti-téka közösség tagja! Lájkold a Facebook oldalam, és lépj be a közösségbe!

Szólj hozzá

praktika újszülött baba tervezés baba várás kelengyelista Eszti-téka baba kelengye