2017. máj 29.

3+1 apa-blog, ma betekintünk az apák lelkébe

írta: syeszter
3+1 apa-blog, ma betekintünk az apák lelkébe

father-977491_640.jpgAz anyukás blogok mellett egyre több apuka is billentyűzetet ragad, és leírja a saját nézőpontjából a gyereknevelés nehézségeit, szépségeit. Mindig nagy örömmel olvasgatom ezeket a blogokat, mert érdekes, és az enyémtől teljesen eltérő nézőpontból közelítik meg a gyerekekkel megélt mindennapokat. Ma már a férfiak, azaz az apák is egyre jobban érzik, látják, hogy helyük van a gyermekeik életében, nevelésében. És talán nem is tudják, de azok a férfiak, akik stabil párkapcsolatban élnek, egészen pontosan házasok, és van kapcsolatuk a gyermekeikkel, sokkal tovább élnek, mint azok, akik nem házasodtak meg, vagy elváltak, és/vagy a gyerekeikkel nincsen élő, közvetlen kapcsolatuk.Ma arra hívom az olvasóimat, hogy kukkantsunk be az Apukák gondolataiba, lelkébe a gyerekeik nevelésével kapcsolatba! Szemezgettem nektek az apás blogokból! Mi, anyukák, nem baj, ha látjuk, értjük, hogy is működik az apai lélek!14550758427_114626fd33_z.jpg„Aztán persze az a terv is borult, és koraszülött-apuka lettem (koraapa), de az közel sem volt olyan rossz, mint a bizonytalanság. A műtét rendben ment, a műtősnővérek átparancsoltak a keltetőbe, bőrkontakt, mese, ének, ismerkedés. Apavagyokbasszus. Felvásároltam 3 boltnyi ruhát. Rózsaszín tütüs bodyt is ("azénlányomnemleszhabosbabospink"), kicsit nagy de majd belenő.

Nem tudom, hogy a koraapaságom miatt,vagy mert Boró olyan pici volt, hogy attól tartottam összetöröm, ha a nagy lapátkezeimbe veszem,esetleg a vendégáradat miatt, amitől néha azt éreztem, hogy nem férek oda a gyerekemhez, vagy az első hónap átmeneti lakáshelyzetéből óhatatlanul fakadó bizonytalanság miatt (Anya édesanyjánál kuporogtunk míg a saját fészkünket újítottuk fel), de nekem egy jó egy-másfél hónapig tartott, mire istenigazából elkezdtem megélni az apaságom.

Nem mintha az óvó és segítő reflexek ne lettek volna meg az elejétől. De nekem kellett a privátszféra, hogy ráhangolódjak, egy kis anyag a gyerekbe, hogy tartani merjem, és idő, hogy Ők is beengedjenek. Aztán amikor szilveszterkor, már a sajàt családi fészkünkben, a himnuszt pezsgő mellett pocakfájós sírással kísértük, valahogy minden a helyére került.

Borónak én vagyok a legjobb apja, akármilyen apa vagyok. De én szeretnék jó apja lenni, és nálam ehhez az ösztönök kevésnek bizonyultak. A kezdet kezdetén kicsit beragadtam a startnál. Szerencsére ezt azóta behoztam. Minden tanulható. Az apaság is.” Apávávált.blog.huchild-1835730_640.jpg„Elaludni csak az anyja társaságában mer, esténként az anyja fekvőpozíciójából is jól látható helyen, jól megvilágítva kell elhelyezkednie, dolgoznia. Az elalvás az anyja társaságában sem egyszerű: attól fél, mi lesz vele, ha nem tud elaludni.

Ha az anyja lefekvéskor nincs otthon, nekem kell virrasztanom addig, amíg el nem alszik, s közben nyugtatgatnom: nincs oka attól félni, hogy az anyja nem ér haza, a repülők nem hulldosnak úgy, mint az őszi legyek, és a trolik is el szokták érni állomásaikat. S ha már elaludt, akkor sem szabad moccanni, mert azonnal felébred, s fel is kel, mondván pisilnie kell.” Apablog.hu2580122554_0c1e180a6c_o.jpg

„Anyád mindig korhol, hogy hagylak a nyakamba mászni, az ölembe bújni, ahol te sajtkukacként mocorogsz, és ha csak teheted, a nyakamon lógsz. Ez így van, és anyádnak ebben (kivételesen) igaza van. De egy tényezőt nem vesz figyelembe: hamarosan nem akarsz majd a nyakamba mászni, az ölemben izegni, mozogni, és én arra fogok vágyni, bárcsak ezt csinálnád. De már nem lesz így újra, mert az idő telik, te pedig változol. Addig akarom ezt kiélvezni, amíg csak lehet, mert olyan gyorsan eltelik.” Apaszuletik.blog.hubonding-1868513_640.jpg„Ami gyerek nélkül a legkönnyebb, legegyszerűbb és jó eséllyel még pihentető is lenne, vele együtt viszont már feszegeti a nyaralásról alkotott elképzeléseimet.

Merthogy cseppet sem vagyok kipihentebb, mint egy átlagos munkahét végén. Sőt, egy átlagos munkahéttel ellentétben a nyaralás alatt folyamatos volt a szolgálat, nem volt pihenő, megállás, és mivel se barátokat, se rokonokat, se egyéb személyzetet nem vittünk magunkkal, ezért a delegálás sem volt megoldható. 

Nem vagyok naiv, tudom, hogy egy gyerek nem gyerek, de valószínűleg ez is olyan dolog mint a levegő, ami kitölti a tárolóedényt, akármekkora is az. Így aztán az időjárás mellett az sem árt, ha kreativitásból is visz az ember magával eleget.…

  • Bónusz

Gyerekkel a nyaralás együtt jár még elképesztő mennyiségű adott és kapott puszival, kézenfogva rohangálással a tengerparton, rengeteg humorral, röhögéssel, öleléssel, kavics- és kagylógyűjtögetéssel, giccsbe hajló mosolygásokkal a naplementében, ami ugyan a gyerekedet egyáltalán nem érdekli, de te azért bőven meghatódhatsz rajta, a retekcukiság még a zord apaszívet is megrogyasztja.” Apapara.hu

Ezt is olvasd el:

Hova lettek a férfias férfiak és az apák? Vajon mi, nők is tehetünk róla?

Legyél Te is az Eszti-téka közösség tagja! Lájkold a Facebook oldalam, és lépj be a közösségbe!

 

Szólj hozzá

gyerek apa kapcsolat lélek gyerekkel Eszti-téka apa blog