2020. okt 09.

Könyvírás 5 lépésben

írta: syeszter
Könyvírás 5 lépésben

diary-968592_640.jpgGondolkodtál már könyv íráson? Akkor ez a poszt neked szól! 

Megfogalmaztam öt pontban, hogyan váltottam valóra egy régi álmomat, és írtam meg az első könyvemet!

Ha nekem sikerült, neked is sikerülhet!

De mi kell hozzá?

1. Kell egy jó sztori!

Az számora adva volt, hiszen tíz éven keresztül dolgoztam drogos hajléktalanokkal utcai szocális munkásként. Azonban fogalmam sem volt, hogyan lehetne ezt jól megírni. Már régóta kikivánkozott belőlem ennek a feldolgozása, de kellett hozzá egy utolsó lökés.

2. Blog: az írástanulás és -gyakorlás legjobb formája

Míg te írsz, mások elkezdenek téged olvasni, és ha tetszik, ha nem, jönnek a visszajelzések, amikből szintén sokat lehet tanulni.  

Én ebben nem voltam ennyire tudatos. Nem volt célom a blogommal, azon kívül, hogy a kisgyerekkel otthon töltött időm alatt valamilyen formában kapcsolatban tudjak maradni a külvilággal.

Végül ez nagyban hozzá segített ahhoz, hogy legyen bátorságom megprobálkozni a könyv írassal. Észrevehetően nagyon sokat fejlődött az íráskészségem az évek alatt, és nem mellesleg a helyesírásom is. Amellett, hogy a blogom olvasóitól rengeteg megerősítést kaptam, hogy jól írok és jó olvasni, az igazi áttörést két novellám sikere adta meg, az egyiket tizenkétezren, a másikat közel százötvenezren olvasták eddig a blogomon.

computer-1185626_640.jpg

3. Kell egy szerkesztő

Egész addig, amíg nem beszéltem a szerkesztőmmel, novelláskötetben gondolkodtam. Végül ő adta meg az utolsó lökést ahhoz, hogy elinduljak a regényírás irányába. 

A legelső konzultációnk alkalmával, amikor elmondtam mit szeretnék, és átbeszéltük, hogyan lehet ezt jól megírni, már nem volt kérdés, hogy nekiállok-e! 

4. Első a vázlat

Tudni kell, honnan hova akarunk eljutni, milyen jellemfejlődést szeretnénk bemutatni főhősünk életében. Hol lesz a könyv csúcspontja, és milyen kríziseken visszük végig, amíg végül minden jóra fordul.

Így visszanézve, amire a könyv végére értem, egész sok minden másként alakult, mint ahogy azt eredetileg gondoltam, de a tudatos tervezés azért adott egy vonalat, egy ívet, ami alapján el lehetett indulni és meg lehetett írni a könyvet. A főhős jellemfejlődése talán, ami fix pont maradt végig.

5. Fegyelem

Amikor leszerződtem a szerkesztőmmel, megegyeztünk egy szigorú határidő rendszerben, azaz kéthetente kellett küldenem egy fejezetet. Ez nekem nagy segítség volt abban, hogy tényleg haladjak. Így január közepén nekiálltam, és minden második héten elküldtem egy újabb fejezetet. Volt olyan fejezet, ami két nap alatt született meg, és volt, ami tényleg két hét alatt. Szeptember közepére elkészült a kézirat, ami jelenleg a végső szerkesztésre, korrektúrára és tördelésre vár. 

girl-791177_640.jpg

Hogy mit javasolnék annak, aki könyvíráson gondolkodik?

  1. Kezdj el írni! Szerezz benne gyarorlatot! Négy évvel ezelőtt nem tudtam volna megírni ezt a könyvet.
  2. Legyél elszánt és kitartó.
  3. Készíts magadnak egy napi vagy heti tervet, amiben elkülönítesz maganak időt az írásra. Nekem ebben hatalmas segítség volt a férjem, akivel két fix délelőttben megegyeztünk, amikor ő vitte a háztartást, és távol tartotta tőlem a gyerekeinket, hogy tudjak haladni. Enélkül nem ment volna. 

Benned is van egy könyv? Ne hagyd elveszni!

Legyél Te is az Eszti-téka közösség tagja! Lájkold a Facebook oldalam, és lépj be a közösségbe!

Kíváncsi vagy ki van a blog mögött, kövess az Eszti-téka Instagram oldalán!

Szólj hozzá

blog blogger kommunikáció praktika tervezés író Regény Tippek Eszti-téka