2021. máj 04.

A könyv, ami három napig ébren tartott

írta: syeszter
A könyv, ami három napig ébren tartott

Karádi Anna: A füredi lány

paper-1100254_640.jpgVannak könyvek, amik elaltatnak, és este, ha elolvasunk belőle pár oldalt, hozzásegtíenek ahhoz, hogy leragadjon a szemünk, és könnyen elaludjunk. Azonban vannak könyvek, amik ébren tartanak. Akár egész éjszaka is, vagy ha mégis elalszol, az éjszaka közepén felébredsz, és muszáj tovább olvasnod, hiába alkudozol magaddal, hogy csak egy órát, mert másnap meglesz a böjtje. Az egy órából mindig órák lesznek. Karády Anna: A füredi lány című könyve is ilyen. Megragad, és ébren tart. Majd még napokig nézegeted, mert sajnálod, hogy vége lett. 

Nálam az élet minen területén nagyon magasan van a léc. Most, hogy a saját könyvem kiadásának küszöbén állok, elkezdtem felfedezni, milyen sok mai magyar kortárs író van. És nem, nem csak az idősebb korosztályban, hanem ma a fitalabbak is bátran belevágnak egy-egy regény megírásába. 

Amióta az esezmet tudom, falom a könyveket, volt, hogy párhuzamosan egyszerre kettőt-hármat is olvastam. Igen, ezek az altatós fajta könyvek voltak, de mivel érdekeltek, ezért végigrágtam magam rajtuk. Kevés az olyan könyv, ami tényleg megfog, végig fenntartja az érdeklődésemet, és azt a bizonyos, jó értelemben vett belső feszültséget. Amióta anya vagyok, a gyerekek mellett igazán kevés időm jut az olvasásra, így aztán főleg megválogatom, hogy abban az elképzelhetetlenül kevés szabadidőben mit olvasok. Így végül eljutottam odáig, hogy Francine Rivers és Karen Kingsbury könyveit olvastam már csak kizárólag, akkor, ha egy újabb kötetük megjelent magyar nyelven, ez pedig általában karácsony körül szokott történni. Így ezzel a pár könyvel voltam kénytelen megelégedni az elmúlt pár évben. reading-925589_640_1.jpg

De most kíváncsi lettem, mit írnak ma a magyar írók. Az első könyv, amit olvastam, azonban csalódás volt. Hiába egy felkapott magyar írónő, hiába jelennek meg sorra a könyvei, az első után nem éreztem azt, hogy az ő könyvei olvavsásával szívesen bővíteném a repertoárom. Újra megállapítottam, biztos én vagyok túl finnyás, és az én magas röptű elvárásaimnak nehéz megfelelni.... Hát ez van. Majd egy év eltelt, amire újra a magyar írók felé fordultam. Mert szembe jött velem egy csodálatos borító. Még, hogy nem a borító adja el a könyvet... Ha nem is adja el, de felkelti a figyelmet. A borító hangulata nálam azonnal betalált. Az meg, hogy Füredről szól... csak fokozta a kíváncsiságom. Keszthely után a másik kedvenc balatoni településem Füred, a Tagore sétánnyal és a belváros hangulatával van benne valami örök romantika.... 

img_20210504_105423.jpg

Ennyi elég is volt ahhoz, hogy kiváncsi érdeklődéssel olvassam a fülszöveget. Az első ingerek után sem ért csalódás, még a témaválasztás sem mindennapi, ugyanis egy huszonegyedik századbeli lány találja magát 1763-ban. Végre valami nem sablonos történet, amit már az első lapok elolvasása után kitalálsz, hogy mi lesz a könyv vége, akárhány csavart is tesz bele az író. A füredi lány azonban nem ilyen. Ez nem egy tucat könyv.... Itt nem kitalálható, hogy mi lesz a könyv vége, csak remélhtő. De közben azt sem tudtam, minek drukkoljak, hogy a lány végül hazajusson, vagy maradjon. Menet közben akár három különböző befejezést is el tudtam volna képzelni. Fordulatos, izgalmas, kreatív, egyedi. Ezek azok a szavak, amik legelőször eszembe jutnak.

De mégis, miről szól? A valódi szerelemről, amiben benne van a másikhoz való ragaszkodás. Amiben a másik nem egy állomás a sok kapcsolat közül, hanem a sziget, ami életed végéig a tiéd. Amiben a szerelem minden akadályt legyőz, ugyanis nincs ész érv egy szerelmes ember előtt, éljen az bármelyik korban, legyen bármi a szokás. A kor, ahol a férfiasság nem ment ki a divatból, és azt gondolom, szíve mélyén minden nő a mai napig arra vágyik, hogy megtalálja azt a társat, aki mellett nő lehet. Almásy Anna, a főhős megtalálta és nem bánta meg, hogy háromszáz évet kellett miatta visszautaznia a múlba. 

Ha hasznosnak találtad ezt a cikket, akkor köszönöm, hogyha megosztod másokkal is, akik számára segítséget nyújthat a benne szereplő tartalom. 

Legyél Te is az Eszti-téka közösség tagja! Lájkold a Facebook oldalam, és lépj be a közösségbe!

Kíváncsi vagy ki van a blog mögött, kövess az Eszti-téka Instagram oldalán!

De már a Pinteresten is megtalálsz :) 

Szólj hozzá

szerelem tervezés könyv ajánló Eszti-téka