2017. jan 09.

Mindenmentes torta az 1. szülinapra

írta: syeszter
Mindenmentes torta az 1. szülinapra

  20170109_091110.jpg
Sosem gondoltam, hogy ilyen nehéz kihívás lesz az első torta! Kisfiam, sajnos, étel-allergiás vagy -érzékeny, de ezt két éves koráig nem fogjuk megtudni. Van, amiről már biztosan tudjuk, allergiás reakciókat vált ki nála, de van, amiről csak találgatjuk, hogy az okozza-e az ekcémás foltokat, vagy valami más. Így olyan torta recept kellett, amiben nincsen semmi! Se tojás - az 4 hónapos kora óta ismert ellenségünk -, se glutén, se tej. A két utóbbi közül nem lehet tudni, melyik okozta az ekcémát, így tartózkodni kell mindkettőtől. És ne legyen benne cukor, mert azt meg igyekszem, amíg lehet kerülni.  Hát fel volt adva a lecke, de megoldottam!

Mindenmentes recept, azokból összeállítva, amiket szeret, amiket már bevezettünk, és amikre biztos nem érzékeny. Három összetevőből készült a torta: 200g kókuszreszelék, 4 banán, és egy fél, cukrozatlan gesztenye massza!

A kókuszreszeléket ledaráltam kávédarálóval, így lett belőle kókuszliszt. Hozzá adtam két banánt, ezekkel jól összedolgoztam, 20cm-es tortaformába nyomkodtam, és betettem a hűtőszekrénybe, hogy összeálljon.20170108_182034.jpg

A tetejéhez a gesztenye masszát két banánnal összedolgoztam turmixgépben, és azzal díszítettem a tetejét. Ez nem lett a legtökéletesebb, de most az esztétikai érzékemet kicsit félre tettem.20170108_192349.jpg

Egy nagy almát felkarikáztam, tészta kiszúróval csillagokat szaggattam, és még dekorációnak rátettem a torta tetejére. Ezekre a gesztenye masszával ráírtam NOEL nevét!

20170109_091110.jpg

És bármilyen meglepő, finom, és ehető! Még Noelnek is ízlett, pedig minden darabos kaja ellen lázad! De nem hiába, ez élte első tortája!

Recept ötlete: http://www.mybabyhug.com/

Ez is érdekelhet:

minden mentes desszert babáknak már 7-8 hónapos kortól

Legyél Te is az Eszti-téka közösség tagja! Lájkold a Facebook oldalam, és lépj be a közösségbe!

Kíváncsi vagy ki van a blog mögött, kövess az Eszti-téka Instagram oldalán!

 

Szólj hozzá

születésnap torta recept 1 éves gluténmentes tejmentes tojásmentes mindenmentes mentes receptek Eszti-téka