2017. jan 20.

Anyának a rendrakás rutin feladat!

írta: syeszter
Anyának a rendrakás rutin feladat!

coffee-1973549_640.jpgA mindennapi feladataink, ha rutinná, vagy mondhatom úgy is, szokássá válnak, nem is esnek nehezünkre! Azt jó tudni, hogy egy szokás kialakulásához 21 nap kell. Így az elején megéri kitartónak lenni! Majd annyira belejön az ember, hogy már oda sem kell figyelnie, akkor megy „magától” a munka. Olyan, mint a reggeli fogmosás: nem gondolkodom rajta ébredés után, hogy mit is kell csinálni. Felkelek, és irány a fürdőszoba. Mert ez a reggeli rutinom 30 éve. Nem gondolkodom rajta, de attól még fogat mosok.

Hogy van ez a házimunkával?

Az én rutinom a következőképpen alakult. (Azért ebben van még némi odafigyelés, és tudatosság az én részemről is.)

Reggel a mosogatógépet kipakolom reggeli után. Ami esetleg megmaradt előző napról, mert nem fért bele már este a gépbe, azt azonnal beleteszem, így már rend is van a konyhapulton! Gyorsan letörlöm az egész pultot, a helyére teszem, ami elöl van, és kész a rend a konyhában! A napközben használt edényeket egyből tesszük bele a gépbe, így sosincs koszos edénnyel tele a konyha. Ha megtelik a gép, indítjuk. Ez általában este, vacsora után szokott megtörténni. Ha főzök, akkor már ebéd után indul a gép.

Igyekszem odafigyelni arra, hogy a főzés közben a fűszereket a helyükre tegyem vissza, ha közben ráfolyik valami a pultra, azt letöröljem, így nem szárad oda, és nem később kell vakargatni az odaszáradt koszt. Amíg nem volt mosogató gépem, főzés közben mosogattam. Ami már nem kellett azt azonnal elmostam, így mire a főzést befejeztem a mosogatással is csaknem végeztem. Így nem egy megmászhatatlan edénykupac mosogatásának kellett nekiállnom, hanem már csak azt a pár maradék edényt kellett a végén elmosni. Mivel nem szeretek mosogatni, és sosem szerettem órák hosszat ott állni a mosogató mellett, így sikerült kicseleznem magam, és a mosogatás sem egy rémálommal ért fel.

A gyerek játékait összeszedem, minden este elpakolok utána. Így egész éjszaka makulátlan rend van a nappaliban. Sokkal jobban indul a reggelem, ha rend fogad, mintha a káoszt látnám reggel magam körül. Az az egész napomra rányomja a bélyegét.

toys-1548257_640.jpgAzt vettem észre magamon, hogy napközben is, miközben játszom Noellel, összeszedem a szétdobált játékokat, amit épp nem használ, és visszateszem a játéktartó dobozba, hogy ne legyen mindenhol minden szanaszét. Így az esti rendrakás sem tart olyan sokáig,

Még a házasságunk legelején a férjemmel megbeszéltük, hogy kinek mi a feladata. Nyilván az enyém a több, de van, ami Danié, és akkor van megcsinálva, ha éppen van érkezése rá. Ebben még van mit fejlődnöm, hogy ne mondogassam, hogy meg kellene csinálni. Előbb-utóbb mindig megvan, csak én vagyok türelmetlen. Bár ő meg azt mondogatja, lehetnék kicsit kevésbé rendszerető, de szeretetben elhordozzuk egymást!

És pár jó tanács a végére. Ha csak ezeket betartod, már sokkal közelebb vagy ahhoz, hogy rend legyen körülötted:

Ha leesik, vedd fel!

Ha kifolyt, töröld le!

Ha koszos, mosd el!

Ha használtad, tedd a helyére!

Ha szemét, dobd el!

Facebookon is megtalálsz!

 

Szólj hozzá

anya tervezés takarítás Eszti-téka