2017. feb 08.

Tej-tojásmentes kekszgolyó

írta: syeszter
Tej-tojásmentes kekszgolyó

rum-1871512_640.jpg

Végre sikerült tojásmentes darált kekszet vennem, így el is készítettem a kedvenc kekszgolyócskáimat, tej-tojásmentes változatban:

Hozzávalók:

  • 50dkg tojásmentes darált háztartási keksz
  • 2 csomag vaníliás cukor, én nyírfa cukrosat használok
  • 5 evőkanál porcukor, szintén nyírfa porcukor volt
  • 10 dkg kókuszolaj
  • 3 evőkanál kakaópor (érdemes megnézni az összetevőket, hogy tejport ne tartalmazzon!)
  • 4 evőkanál növényi tej (mindegy milyen, én kókusztejet használtam)
  • Annyi magozott megy (vagy megybefőtt, vagy meggy lekvár is jó bele), ahány golyót szeretnénk
  • Kókuszreszelék

A kekszet a kétféle cukorral, és a kakaóporral összekevertem, ezt az egyveleget átszitáltam. Nem szükséges, de így nem maradt csomós. Majd a kókuszolajat vízgőz fölött felolvasztottam, ezt a tejjel együtt hozzá adtam a száraz keverékhez, és összegyúrtam. Miután összeállt, a masszából nedves kézzel formáltam meg a golyócskákat úgy, hogy mindegyik közepébe belegyúrtam egy megy darabot. Kókuszreszelékbe beleforgattam, és máris kész a golyócska!

Előnye, hogy azonnal fogyasztható! Hátránya, hogy így nem sikerült lefényképezni és a kép csak illusztráció :)

Jó étvágyat hozzá!

Keress a Facebookon is!

Szólj hozzá

kedvenc recept golyó tejmentes tojásmentes darált keksz mentes receptek Eszti-téka