2017. máj 07.

5+1 anyák napi vers, amit minden anyának legalább egyszer hallani kell!

írta: syeszter
5+1 anyák napi vers, amit minden anyának legalább egyszer hallani kell!

23590339521_b26762f224_z.jpgTordon Ákos - Anyák napi mondóka

Anyukám, anyukám, találd ki,
Hogy az én nagy kincsem ugyan ki?
Ki más is lehetne, ha nem te.
Ültess hát, gyorsan az öledbe.


Orgoványi Anikó: Az igazi anyák napja

Az igazi anyák napja a születésnapom,
mert anyukám akkor vált anyává,
azon a napon.

Elõbb lány volt,
aztán nõ, - igen csinos,
majd menyecskébõl kismama lett,
velem várandós.

Így szeljük mi minden évben
a szülinapi tortát:
Köszöntelek Édesanyám,
Boldog Anyák napját!

2911657422_9d4f17172a_z.jpg

Ágh  István : Virágosat álmodtam

Édesanyám,
virágosat álmodtam,
napraforgó
virág voltam álmomban,
édesanyám,
te meg fényes nap voltál,
napkeltétől
napnyugtáig ragyogtál.
3523009191_2c1368eb70_z.jpg

Nadányi Zoltán: Nagyanyónak

 Édes-kedves Nagyanyókám!
Anyák napja van ma!
Olyan jó, hogy anyukámnak
is van édesanyja.
Reggel mikor felébredtem
az jutott eszembe,
anyák napján legyen virág
mind a két kezembe.
Egyik csokrot neked szedtem,
odakünn a réten,
Te is sokat fáradoztál
évek óta értem.
Kimostad a ruhácskámat,
fésülted a hajamat,
jóságodat felsorolni
kevés lenne ez a nap.
Köszönöm, hogy olyan sokat
fáradoztál értem,
és hogy az én jó anyámat
felnevelted nékem.

4599742269_8888f4b3bf_z.jpg 

Bartos Erika: Anyák

Barnaszemű édesanyám
Úgy szólítom: Anyuka,
Anyukám a pocakjában
Hordott engem valaha.

Anyukámnak anyukáját
Úgy hívom, hogy Nagymama,
Süteményt süt, gombócot főz,
Messze száll az illata.

Nagymamának anyukáját
Úgy hívom, hogy Dédmama,
Dédmamának kertje is van,
Közepén egy fügefa.

Dédmamának anyukáját
Úgy hívják, hogy Ükmama,
Ükmamának volt sok tyúkja,
Meg egy büszke kakasa.

Ükmamának anyukáját
Úgy hívják, hogy Szépmama,
Hajában a gyöngyös párta,
Derekán a rokolya.

Szépmamának anyukáját
Úgy hívják, hogy Ómama,
Tizenhárom leányának
Egyike volt Szépmama.

Hogyha nekem gyermekem lesz,
Akkor leszek anyuka,
Anyukámból nagymama lesz,
Nagymamámból dédmama.

Anyuka és Nagymama és
Dédmama és Ükmama,
Szépmama és Ómama is
Egymásnak mind rokona.

child-1152068_640.jpg És végül, hadd osszam meg veletek azt a versikét, amit még gyerekként tanított nekünk a nővéremmel az apukánk! Minden évben ezzel köszöntöttük az anyukánkat és a nagymamákat. De minden évben újra tanultuk, mert valahogy nem sikerült megjegyezni, és amíg mentünk be kocsival a mamát köszönteni, gyakoroltuk az autóban. Amióta felnőttem, már nem mondom el, mert nem tudnám nekik könnyek nélkül elmondani! Az a sok emlék, a távoli gyerekkor, a felnőtté válás, a távolság, könnyet csalnak a szemembe! És akkor kollektív sírás lenne az anyák napi köszöntésből. Úgyhogy most leírom nektek, olvassátok, és én ezzel kívánok minden kedves édesanyának, és nagymamának csodálatos napot! Köztetek pedig az én anyukámnak, és nagymamámnak is!

 

Aranyeső, jázmin ág,
Kék nefelejcs, gyöngyvirág
Bokrétába kötöm én,
Édesanyák ünnepén
heart-2055331_640.png
Szólj hozzá

anya köszöntő versek anyák napja nagymama gyerekkel anyák napi versek Eszti-téka