2018. máj 28.

Veszteség után befogadni egy új életet

írta: syeszter
Veszteség után befogadni egy új életet

life-862967_640.jpgAmikor terveztük, hogy Noelnek testvére legyen, meg voltam győződve arról, hogy minden héten írni fogok a várandósságomról, hiszen mennyi témát rejt magába ez az életszakasz! De nem úgy alakultak a dolgok, ahogy szerettük volna. Az örömünk sajnos tragédiába fulladt és talán pont ma született volna meg az a megfogant élet, akit akkor, ott októberben tragikus hirtelenséggel elveszettünk

pregnant-2277768_640.jpgAztán minden emberi valószínűtlenség ellenére egy méhen kívüli terhesség miatti életmentő műtét után alig több mint egy hónappal, és egy megmaradt petevezetékkel, december végén a terhességi teszt kimutatta, hogy egy újabb élet vette kezdetét a méhemben! De a várt eufória helyett elfogott a rettegés... Az öröm helyett a félelem, a reménykedés helyett a kétségbeesés árnyékolta be mindennapjaimat. Nem akartam elhinni, nem mertem elfogadni. Egyik hét telt a másik után, majd az ultrahang kimutatta: egy parányi szívecske dobog a szívem alatt! Ott volt. Láttuk. De olyan távolinak tűnt, hiába volt a legközelebb hozzám, amennyire egy gyermek csak közel lehet az édesanyjához. Ott volt bennem, a méhemben. Növekedett. De én, az örömteli várakozó édesanya, nem voltam sehol.

Tovább teltek a hetek. Nem múltak a rémálmok. Minden ultrahang-vizsgálat egy újabb félelmetes lehetősége volt annak, hogy közlik a megmásíthatatlant, hogy valami oknál fogva már nincs. De újra és újra meggyőződhettünk a létezéséről! Fejlődik, ahogy kell. Minden rendben van vele. Én voltam az, akivel nem volt rendben minden. Elvesztem, beleragadtam a múltba. A veszteség beárnyékolta a jelent és a születendő gyermek várakozása feletti örömöt.

Majd elkezdtem érezni, hogy mozog, és ott, akkor minden átfordult! Valósággá vált. Éreztem az életet! Végre eltudtam hinni, hogy tényleg ott van bennem! A kép a monitoron nem más, mint a bennem megfogant és fejlődő magzatom képe! A születendő gyermekemé. A gyermeké, akire vágytunk! Aki megfogant és bennem növekszik, hogy életet adhassak neki, és ugya úgy, ahogy Noel, beragyogja a mindennapjainkat!pregnant-244662_640.jpg

Már túl vagyunk a várandósság felén. Már a 26. hetet tapossuk! Már azt is tudjuk, hogy egy újabb kisfiúval ajándékozott meg bennünket Isten! Ma már örömteli várakozásban éljük a napokat, de még egy-egy borúsabb napon, egy-egy vizsgálat előtt bennem van a félsz, hogy biztos minden rendben van-e. De ez már valószínű így marad.

De ma már valóságosan át tudom élni a csodát, hogy ez a baba nem csak megfogant, hanem jó helyre ágyazódott be! Az orvosunk szerint is maga a csoda, hogy egy méhen kívüli terhesség után, ilyen hamar megfogant egy újabb élet, aki mit sem törődve az előzményekkel él, és fejlődik!

Szólj hozzá

család anya baba testvér várandósság Eszti-téka