2021. feb 10.

A gyerekeim hozták ki belőlem a kreativitást

írta: syeszter
A gyerekeim hozták ki belőlem a kreativitást

Interjú Szodoray – Parádi Abigél alkotóművésszel

image3_1.jpegisSzodoray – Parádi Abigél alkotóművész és négy gyermek édesanyja. A gyerekek hozták ki belőle a kreativitást, és férje teljes mellszélességgel mellette áll, hogy kiteljesedjen, hiszen ez az a munka, amit szívvel-lélekkel tud csinálni. Webdesigner lett. Szerencsésnek mondhatja magát, mert ebben családja támogatja, azonban még így is felmerül a kérdés, hogyan lehet a négy gyerek életét az otthonvégzett munkával összehangolni? Erről beszélgettünk.

Mi okozza az igazi kihívást a mindennapokban?

A kreatív munka nem tartozik azok közé, amit kifejezetten munkaidőbe lehet szorítani. Az ihlet az vagy jön, vagy nem, és nem attól függ, hogy épp munkaidő van vagy nincs. Ha egy rajzon dolgozom, és ha épp nagyon benne vagyok, nem tudom csak úgy abbahagyni, hiába tudom, hogy ennek esetleg az lesz az ára, hogy az ikrekkel elkésünk az oviból. Az életünkhöz nem kevés szervezettség, kompromisszum illetve racionalitás szükséges. Ma már prioritizálok, és ha kell, át tudok nézni a lakásban levő rumli felett.  

Hogyan indult el nálad ez a kreatív vonal, hiszen egészen más területen dolgoztál előtte?

Igen, kutató biológus az eredeti szakmám, abban is dolgoztam a gyerekeim születése előtt, még amikor a legnagyobb megszületett akkor is benne voltam rendesen. Azonban a gyerekek érkezése egyre inkább magával hozta azt a változást, hogy olyan munkát végezzek, ami jobban helyhez kötött. A rengeteg terepmunka, utazás már a második gyerekünk születése után abbamaradt. Amire az ikrek megérkeztek már egyáltalán nem vonzott ez a nyüzsgő életvitel. Így online kitanultam egy teljesen új szakmát, amiben ma vállalkozókét dolgozom. Így született meg az AbiTrend.

image3.jpeg

Milyen volt az anyává válásod?

Három-négy évet vártunk, mire az első babánk megérkezett. Nagyon nehéz időszak volt, a negatív terhességi  tesztek minden alkalommal gyászmunkát is jelentettek. Így pontosan tudom, mit élnek át azok a nők, akik vágynak az anyaságra, és mégsem tapasztalhatják meg.  Igazából, nem volt oka annak, miért nem jön össze a baba. Aztán amikor végleg elengedem, és ki tudtam mondani, hogy boldog vagyok azzal, amim van, akkor egyszer csak megtörtént a csoda, és megfogant első szülött gyermekünk, aki ma már 17 éves. Amikor elérkezettnek láttuk, hogy testvére érkezzen, akkor egy újabb hosszúra nyúlt várakozás következett. Valahol minden gyermekünket ki kellett várnunk. A várakozás pedig sosem könnyű.

És 40 éves koromban teljesen váratlanul megérkeztek az ikrek. Így lett végül három fiam és egy lányom és teljesült a vágyam, hogy sok gyerekem legyen, akik között ikrek is vannak.

Az ikrek érkezését hogy fogadta a környezetetek?

A környezet reakciója abszolút vegyes volt. De megtanultam, hogyan kell elengedni dolgokat és nem beengedni. Onnantól, hogy én ebbe beleálltam, és felvállaltam, nem bólogattam a „te szegény, úgy sajnállak” reakciókra a környezet hozzáállása is változott. Rájöttem, fontos, hogy én milyen érzéseket teszek bele. Hogy kétség ne férjen hozzá, hogy a helyemen vagyok. Nem bántam meg egy pillanatra sem, hogy megtapasztaltam, milyen idősebben terhesnek lenni, milyen 40 évesen újszülöttet ölelni. De bele kellett nőni a nagycsaládos létbe. Ez is egy tanulási folyamat.

image0.jpeg

És a négy gyerek mellett elkezdted megélni a benned rejlő kreativitást!

Igen, én vallom, hogy a kreativitásomat a gyerekeim hívták életre. Az tény, hogy az írás, és rajzolás mindig része volt az életemnek. Hiszen a lelkünket ezeken keresztül tudjuk leginkább megmutatni az embereknek.

Mit javasolnál azoknak, akik most válnak anyává, és keresnek valamit, amiben kiteljesedhetnek?  

Legyenek nyitottak, bátrak, és kíváncsiak! A mai világ nagyban hozzájárul ahhoz, hogy olyan dolgokat érhetünk el, amik még tíz-húsz évvel ezelőtt elképzelhetetlenek lettek volna. Rengeteg hasznos dolgot megtanulhatunk interneten keresztül, nem kell feltétlenül iskolapadba ülni ahhoz, hogy tudást szerezzünk, amivel el tudunk boldogulni. Sok munkahelyen már úgysem azt kérdezik, hogy milyen papírjaid vannak, hanem azt, hogy mihez értesz, és ha te jobban tudod, mint a többi jelentkező, téged fognak választani.

 

Köszönöm ezt a felemelő beszélgetést!


Ha kíváncsiak vagytok, Abigél munkáira kövessétek Facebookon, és Instagram, valamint nézzetek szét weboldalán.

Novelláit itt tudjátok elolvasni: szavak.abitrend.com/

Ha tetszett a cikk, ne felejtsd el megosztani másokkal, nem tudhatod, melyik ismerősöd számára nyújt majd inspirációt a benne levő tartalom!

Legyél Te is az Eszti-téka közösség tagja! Lájkold a Facebook oldalam, és lépj be a közösségbe!

Kíváncsi vagy ki van a blog mögött, kövess az Eszti-téka Instagram oldalán!

De már a Pinteresten is megtalálsz :) 

Szólj hozzá

kreatív anya művészet vállalkozás rajzolás Eszti-téka inspiráló-nők