2021. nov 30.

Milyen könyvet olvassunk a várandósságra készülve?

írta: syeszter
Milyen könyvet olvassunk a várandósságra készülve?

Derült égből terhesség

1638292490097.jpgAjándékba kaptam ezt az elképesztő könyvet, amire azt mondom, abszolút hiánypótló a mai magyar könyvpiacon a Derült égből terhesség, avagy egy kismama nem hétköznapi naplója.

Amikor megtudtam, hogy első gyermekem megfogant, az első utam egy könyvesboltba vezetett, ahonnan két könyvvel távoztam. Az egyik egy fotós napló volt, amit ma már tuti nem vennék meg, a másik egy olyan, amiben hétről hétre lehetett követni, hogy a baba fejlődése hogyan alakul. Ezt természetesen minden hét elején elolvastuk a férjemmel, hogy tudjuk, mi történik odabent a pocakban. Aztán jöttek a mindenféle problémák a terhesség alatt, a vizsgálatok, amikkel kapcsolatban nem tudtam pontosan, mire számíthatok, és ezekre egyikben sem találtam választ.

Dorka könyve viszont a mai magyar rendszert mutatja be, ráadásul coviddal megfűszerezve. Így bárki reális képet kap arról, hogy ma várandósan mire számíthat, és milyen extra kihívásokkal kell szembenéznie.

Ez a könyv teljesen reálisan mutatja be a várandósság alakulását hétről hétre, és nem a rózsaszín cukormázat kapjuk, hanem a kő kemény valóságot. Amit valami miatt elhallgatnak a várandósság előtt állók elől, és emiatt van az, hogy úgy kerülünk ebbe az áldott, és néha áldatlan állapotba, hogy sokszor magunk sem tudjuk, hogy mi történik. Persze tudom, az indok mindig az, hogy minden terhesség más, és azért, mert valakivel történik valami szörnyűség, az lehet, nem is annyira szörnyűség, csupán arról van szó, hogy mi, várandós anyukák vagyunk túlérzékenyek. Ezért inkább ne olvassunk el sztorikat, ne stresszeljük magunkat, mert majd a hipochondriánk miatt produkáljuk is az olvasottakat.  

Én mégis sok szeretettel ajánlom Dorka könyvét mindenkinek, aki várandósság előtt áll, de azoknak is, akik már utána vannak.

Az előtte állóknak azért, mert végigkísérhetnek egy terhességet, megtudhatják, mikor milyen vizsgálatok várnak rájuk, szembesülhetnek sok dologgal, ami szerintem minden várandóssal előfordul, ha tetszik, ha nem, és nem baj, ha ezek nem érnek minket váratlanul.

Aki pedig már volt várandós, annak azért ajánlom, mert visszarepít a várandósság kilenc hónapjába. Olyan sok emléket idézett fel bennem ez a könyv. Már gondolkodtam, ráírok az írónőre, hogy nem is tudtam, hogy ennyire hasonlítunk egymásra, na jó nem mindenben, de szerintem ezzel mindenki így van. Egy-két gyerekkel a hátunk mögött tudunk ezekkel azonosulni. Nekem végig olyan érzésem volt olvasás közben, mintha beültem volna mozizni, és nem csak Dorka terhességét, hanem mellette párhuzamosan az én saját várandósságamat is újranéztem volna.

Azért nem mondom, hogy önmagában ez a könyv elég volt ahhoz, hogy meghozza a kedvemet egy harmadik gyerekhez, de voltak az olvasása közben olyan pillanatok, amikor szinte bántam, hogy ez az életszakasz már teljesen mögöttem van, és nem leszek többé kismama.

Rendeljétek meg online itt vagy keressétek a könyvesboltokban :) 

Ha hasznosnak találtad ezt a cikket, akkor köszönöm, hogyha megosztod másokkal is, akik számára segítséget nyújthat a benne szereplő tartalom. 

Legyél Te is az Eszti-téka közösség tagja! Lájkold a Facebook oldalam, és lépj be a közösségbe!

Kíváncsi vagy ki van a blog mögött, kövess az Eszti-téka Instagram oldalán!

De már a Pinteresten is megtalálsz :) 

Szólj hozzá

anya újszülött szülés anyaság könyv ajánló gyerekkel várandósság szülésélmény Eszti-téka