2021. jan 07.

Fehérborban pácolt, zöldségágyon sütött csirkecomb

írta: syeszter
Fehérborban pácolt, zöldségágyon sütött csirkecomb

 img_20201227_121605.jpgHa egy kalóriaszegény ebédre vagy vacsorára vágysz, amit ráadásul könnyű elkészíteni, akkor ez a te recepted. 

Sosem hittem volna, hogy ez egyszer engem is utolér. Gyerekkoromban a féltéglát is a mérlegre tették mellém, hogy az elfogadható súlyt mutasson. De amióta világra hoztam a gyerekeimet, azóta a szülés előtti súlyomat nem sikerült visszanyernem. 2020 végére pedig már tényleg nagyon megszaladtak a kilóim, így kénytelen voltam belátni, ez így nem mehet tovább. Mivel a fogyókúrákkal kapcsolatban leginkább a jojó effektus jut az eszembe, így én is eljutottam az életmódváltás megfontolásához. Ennek megfelelően kezdtem átalakítani az étkezéseinket. A fehérlisztet száműztem a konyhámból, és a jól bevált receptjeiemet átalakítottam. Ez alá a csirke alá ezelőtt kizárólag krumplit szeltem volna, és egészen biztos megtűzdeltem volna füstölt szalonna csíkokkal, de ezeket most elhagytam, így lett belőle egy kiváló, tápanyagban gazdag és kalóriában szegény ebéd.  

Hozzávalók:

  • 500 g mirelit brokkoli
  • 450 g mirelit mexikói zöldségköret 
  • 6 db egész csirke comb
  • 2 dl fehérbor
  • olivaolaj
  • oregánó
  • kakukkfű
  • sültcsirkefűszersó img_20210107_185637.jpg

1. A kacsasütőm aljára borítottam a brokkolit és a zöldségmixet, miután kiolvasztottam őket. Megsóztam, és megszórtam oregánóval, majd egy kevés olivaolajat öntöttem rá. 

2. Egy pici tálba olivaolajat öntöttem, és belekevertem a fűszereket (kakukkfű, sültcsirkefűszersó,oregánó)

3. Csirkecombokat bedörzsöltem sóval, majd megkentem az olivaolajos fűszerekkel. Egy tálba helyeztem és ráöntöttem a bort. Ezután hagytam egy órát pihenni a hűtőszekrényben.  img_20201227_105836.jpg

4. Miután letelt az egy óra, a húst rátettem a zöldségekre és ráhelyeztem a kacsasütő tetejét. Előmelegített sütőben sütöttem 180 fokon, alsó-felső sütőálláson, 1 órán keresztül. Egy óra múlva tűvel megszurkáltam a húst, hogy ellenőrizzem, átsült-e a hús, és még 10 percig visszatettem tető nélkül, hogy megpiruljon. 

Próbáld ki Te is!

Jó étvágyat hozzá! 

Szeretettel: 

D. Somogyi Eszter az Eszti-téka tulajdonosa 

Ha tetszett, ne felejtsd el megosztani! :)

Legyél Te is az Eszti-téka közösség tagja! Lájkold a Facebook oldalam, és lépj be a közösségbe!

Kíváncsi vagy ki van a blog mögött, kövess az Eszti-téka Instagram oldalán!

De már a Pinteresten is megtalálsz :) 

 

Szólj hozzá

recept csirkecomb zöldségek brokkoli gyors kaja életmódváltás Eszti-téka