2021. jan 30.

Életmódváltás - mert van az a pont, amikor változtatni kell

írta: syeszter
Életmódváltás - mert van az a pont, amikor változtatni kell

scale-403585_640.jpgAz életmódváltás egyre nagyobb hangsúlyt kap napjainkban. Gondolhatjuk egy új divathóbortnak, pedig valójában az egészségünk megörzéséről szól. Azonban minden ember számára eljön az a pont, amikor vagy önszántából választja, mert nem tetszik neki, amit a tükörben lát, vagy egy rosszat jelentő orvosi diagnózis miatt kényszerül rá, amikor már tényleg az élete a tét. Ne várj addig. Előzd meg a bajt! Ha az orvos javasolja, van, hogy már késő!

Hogy kezdődött nálunk? 

Karácsonyra a szüleimnek fényképalbumot állítottam össze. Mivel mindig azt mondják, nekik nem kell semmi, ne költsük rájuk feleslegesen a pénzt, tudtam, hogy ez az az ajándék, ami ellen nem fognak tiltakozni. Eltaláltam. 

Azonban, amíg összeválogattam a képeket - nem sok kép van rólam - de az a kevés épp elég volt, hogy szembesüljek azzal, nem tetszik, amit látok. Nem tetszenek a plusz kilók, nem tetszik a szétnyilt hasizmom, ami tovább torzítja az alakom. Nem szeretem, amit látok, amit megláttam. Mivel öt év képeit nem egy óra alatt válogatja át az ember, így kénytelen voltam napokig frusztrálódni a képek miatt, ami pont elég volt ahhoz, hogy változásra indítson.

diet-695723_640.jpg

De hogyan kell életmódot váltani? 

Ha orvos javasolja az életmódváltást, ez a cikk nem neked szól! Ott komolyan kell venni, amit javasol az orvos. 

Rengeteg  infó van a neten, miközben rengeteg csodaszert és életmódváltó programot reklámoznak súlyos pénzekért. Ezekkel csak óvatosan!

Azt gondolom, hogy nem kell azért valakinek pénzt kifizetnie, hogy megtudja, mi egészséges, és mi nem. És nyilván ezen a téren is vannak, akik profik és tényleg tudnak segíteni, de én abból indultam ki, hiába állít nekem össze valaki egy mintaétrendet és ír bele olyan dolgokat, amiket én nem eszem meg, vagy nem is tudok beszerezni a boltban, akkor nem vagyok kisegítve vele. Szóval csak okosan, mielőtt befizeted magad egy csodákat ígérő programra. 

Minél többet olvastam, mert ingyen rengeteg hasznos infót el lehet érni a neten, teljesen jól össze tudtam állítani a saját életmódváltásomat.adult-1867751_640_1.jpg

Kiket érdemes olvasni?

Ebben is a Miadéle volt a segítségemre, itt egyhelyen megtaláltam azokat a bloggereket, akik saját tapasztalatukból és szakemberként foglalkoznak ezzel a témával. Ilyen az Alakváltó és SuggesTina. Náluk valóban hasznos tippeket, cikkeket, recepteket találtok.

10 pont az induláshoz

1. Ne iktass ki az étkezésedből olyan összetevőt (pl: tejtermékek), amit, miután elérted a kívánt alakot, súlyt, azonnal visszavezetnél, mert csak ideig, óráig tudod nélkülözni, mert szereted. Így ezekkel együtt mennek le a kilók, és nem fog súlyemelkedést eredményezni, ha újra fogyasztod majd őket.

2. Az életmódváltás nem azt jelenti, hogy mától vegán vagy, vagy vegetáriánus, vagy valami - számodra - extrém diétát kell tartanod életed végéig. Csupán annyit, hogy tudatosan odafigyelsz arra, hogy mikor mit eszel, és mit nem.

3. Az étrendet úgy kell összerakni, hogy ne számolgasd a napokat, hogy még meddig tart ez a kínzó életmód a cél eléréséhez. Mert akkor valamit rosszul csinálsz. 

4. Ne éheztesd magad! Nekem a legnehezebb az volt, hogy rászoktassam magam a reggelire, és találjak valami olyat, amit reggel szívesen eszek.  

5. Figyelj a vízfogyasztásra! És ne igyál mást, ha szomjas vagy, csak vizet! Amióta víztisztítót használunk, még a környezetet se károsítjuk a műanyag flakonokkal. - Nekem ebben nem volt kiívás, mert a cukros üdítők sosem voltak részei az életmnek. Minimum 3 l vizet kellene meginni naponta. (Ha víztisztító beszerzése előtt állsz, légy körültekintő, hogy mit szűr ki, és mit nem a vízből!) 

6. Ha nem vagy vegán, akkor érdemes valamilyen táplálékkiegészítőt szedni. Ami lényeges, hogy ne szintetikus vitamin legyen - mert attól csak újra hízni fogsz. A vitamin kiválsztásánál vedd figyelembe, hogy organikus vitamin legyen, és a növényből minél többet tartalmazzon.  

7. Naponta legalább három különböző színű zöldséget egyél. És ha lehet, minden étkezés alkalmával egyél zöldséget, gyümölgyöt. Ha magában nem megy, süsd bele sütibe. 

8. Amit teljesen iktass ki, az a fehér liszt és a cukor. A cukor a kemény dió, mert szinte minden élelmiszerben találsz, de nem mindegy mennyit. És ha otthon elkészítesz sok mindent, azzal már is minimalizáltad a cukorfogysztást. 

9. Mozgás! Ha te sem mozogtál soha, ahogy én se, ne rögtön egy erőnléti edzéssel kezd. Sétálj. Mi ezt úgy iktattuk be, hogy mindkét gyerkőc felpattan a futóbringájára, és mi igyekszünk velük lépést tartani. Tőlünk nem messze van  a Vadása-tó. Azt megkerüljük hetente egyszer-kétszer, és máris többet mozogtam, mint az elmúlt egy évben összesen. Igen, szervezni kell, bele kell illeszteni a heti rutinba. De egy rendszeres családi program lett, ami az egész családnak kedvére való. 

10. Úgy érzed, nem bírod tovább? Szabad bűnözni. Egyszer-egyszer belefér egy hamburger, bundáskenyér, vagy néhány szelet csokitorta tejszínhabbal. Mert ez nem fogyókúra, abba nem fér bele. De az életmódváltásba belefér. diet-398612_640.jpg

És hogy alakult nálam az elmúlt pár hónap?

81,5 kg-ról indultam novemberben, 112 cm derékbőséggel.

Ma reggel 77,1 kg-t mutatott a mérleg, és a derékbőségem 102 cm.

A blogon sokat fogsz mostanában hallani az életmódváltásról. Hozok recepteket is, amik gyorsan elkészíthetők otthon, finomak, és még a súlyom is megy le mellettük. 

Ha tetszett a cikk, akkor köszönöm, hogyha megosztod másokkal is, akik számára inspirációt nyújthat a benne szereplő tartalom. 

Legyél Te is az Eszti-téka közösség tagja! Lájkold a Facebook oldalam, és lépj be a közösségbe!

Ha kíváncsi vagy, ki van a blog mögött, kövess az Eszti-téka Instagram oldalán!

De már a Pinteresten is megtalálsz :) 

Szólj hozzá

tervezés zöldségek életmódváltás egészségmegörzés zöldség-gyümölcs egészségesebb élet Eszti-téka